2. november 2008

BAAL!!

Så var lillemor og lillfar sgu ude og opleve lidt i går og OH BOY - did we oplev´!!

Jeg var bange for om de nu var blevet for pæne med alderen, og jokede lidt med at nu kom Bjørn nok ind i slips og det hele - han havde så rent faktisk slips på, men er du sindssvag de gik amok jo!! Totalt som i de gode gamle dage.

De danske konger af teatralsk rock leverede varen som vanligt står der i overskriften på gaffa.dk (godt nok om Århus-koncerten men hva faen..) Mor og far her er enige! De spillede alle de rigtige nr. Gamle obligatoriske hits men også de der gamle fede nr. som de bare aldrig gad spille førhen! Eksempelvis Scapegoats, Karaoke, Wagners Music og ikke mindst en af mine all-time favorites Lunatic. Inden koncerten gid jeg og dagdrømte om, at de DENNE gang ville spille den smukke smukke sang Lunatic (gid jeg kunne linke til noget Youtube her, men den er der selvfølgelig ikke) Jeg drømte om Bjørns stemme, noget piano, et spotlight og så ro i salen, men altså når nu jeg aldrig før, har hørt dem spille den, hvorfor skulle de så gøre det nu ing? MEN (og her har I nok gættet det) det skete! Ikke noget spotlight - til gengæld sad han på scenekanten lige foran det begejstrede publikum (som han fik til at sætte sig ned) og sang med hele sin sjæl (s0m han jo altid gør).. Uuuuiiiiii Chills!

Jeg tror fakkertalt, at jeg har set enormt fjollet ud under hele koncerten, for jeg smilede vist på en måde som ville få Ole Henriksen til at blegne! Fra øre til øre! Er helt øm i kæberne i dag mand! Men altså jeg kunne slet ikke styre det! Det V A R S Å F E D T!! Jeg var bund-ulykkelig for et par år siden, hvor de (ifølge medierne) var gået i opløsing. Tanken om at jeg aldrig mere skulle se dem live var jo nærmest ikke til at bære. (Jeg ved ikke om det her var 15. eller 20. gang...?) Så at jeg stod der front row igen i går, var bare genialt. OG så var de mindst 3 gange så gode, som sidst Hr. Kæreste og jeg så dem (inden de "gik i opløsning") HALLELUJA!

Ps. Jeg undskylder meget overfor alle jer der ikke gider at læse om Baal.. Jeg skulle bare ud med det. Min blog er min ventil, så det her var nødvendigt! Ellers springer jeg i luften indvendigt fordi (nu kommer det igen) D E T V A R S Å F E D T!!! Og hey - så bliver det jo ikke værre af, at Bjørnen et par gange undervejs slog over i noget Right Said Fred..."I´m too sexy for my boy, too sexy for my boy bla bla.."


I denne anmeldelse fra Gaffa http://gaffa.dk/anmeldelse/29571 er der lidt kritik af, at Bjørn ikke kunne huske teksterne og måtte have nodestativ med på scenen - han havde fået lært dem til Herning kan jeg så sige! Så de fire stjerner de fik i Århus er hermed hævet til 5!!



Aftenens setliste:


Alone With Strangers
The Sun Is In You
The Waiting Room
Chronical Love Song
Wagner's Music
Scapegoats
I Don't Know What It Is
She Is All
How Can We Go On From Here?
Let It Flow
My Jilted Girl
The Lunatic
Karaoke
Honeydropper
Bubble Fake
Weight Of The World
Bikerhead
King Media
On And On
Copenhagen Streetlights
The Last Show On Earth

3 kommentarer:

Woman-hood sagde ...

En koncert - det va længe siden. Skal til ACDC i Göteborg til sommer. Er normalt ikke lige min kop te, men min mand har inviteret mig, og man skal jo ha et åbent sind eller hvad?

Min blog heder www.woman-hood.com . Du er velkommen til at komme på besøg og læse mine indlæg. Du er også velkommen på min blog www.delightfulpeople.com, den blog handler mest om mode.

Anonym sagde ...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!

Anonym sagde ...

I will not agree on it. I regard as nice post. Particularly the designation attracted me to read the unscathed story.